فقه حکومتی

نگاهی به فقه حکومتی

فقه حکومتی

نگاهی به فقه حکومتی

 سلام.

 همه ی ما بهتر میداننم که بررسی‌‌ها پژوهش نشان می‌دهد شیخ انصاری با قائل شدن ولایت مطلقه برای امامان معصوم‰ تأسیس اصل ولایت مطلقه را برای فقیهان جامع‌الشرایط مطرح می‌کند؛ سپس، نائینی با قائل‌شدن ولایت تکوینی و تشریعی برای فقیه، به ولایت تشریعی او حکم می‌دهد. حضرت امامŠ برای امام معصوم و ولی فقیه، قائل به ولایت مطلقه است؛ ولایتی که مسئولیت فقیه در امور عامه و همگانی را به تصویر می‌کشد و ازدیگرسو، منصب قضا و سیاست را یکسان می‌انگارد و به عادل‌بودن فقیه جامع‌الشرایط حکم می‌دهد.

  شیعه به دلیل اینکه حکومت در اختیار آن نبوده لذا از نحوه ی اجرای احکام حکومتی و مسایلی از این دست نتوانسته است پاسخ گوی نیاز های حکومتی الان باشد لذا می طلب تا پ‍ژوهش هایی و کار علمی در مورد فقه حکومتی شود .

 وهمین طرح سوال کافی است که بگوییم نظام حکومتی شیعه باید چگونه باشد....در این وبلاگ سعی کرده ام تا مطالعات خودم را حول این موضوع قرار دهم،با این دغدغه ی علمی تمام توانم را خواهم گذاشت تا بتوانم پاسخ گوی این سوال باشم .

از خدا میخواهم تا مرا یاری دهد تا به دور از تمامی غرض ورزی ها و انتساب به گروه ها و جریانات سیاسی و خلاصه به دوری از هیاهوهای سیاسی در یک فضای علمی بتوانم کاری از پیش ببرم.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی